Powrót uczniów klas 1-3 do szkół
"FERIE PO KRÓLEWSKU ONLINE”
Mając na uwadze aspekt wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z małych i dużych miejscowości oraz potrzebę wszechstronnego rozwoju intelektualnego i społecznego, proponujemy naszym uczniom i zachęcamy do udziału w projekcie „Ferie po królewsku online”, przygotowanym przez Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu specjalnie na ten trudny czas pandemii.
Codziennie, przez 14 dni, od 4 do 17 stycznia 2021 na stronach internetowych i kanałach mediów społecznościowych: Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, będą publikowane propozycje dla dzieci i młodzieży w różnym wieku.
Rezydencje zapraszają do zwiedzania zabytkowych sal i poznawania kolekcji podczas wirtualnych spacerów z cyklu Muzeum oczami dziecka, a znani youtuberzy zaskoczą Zamkowymi trendami. W świat tańca i muzyki przeniosą Muzyczne spacery po Rezydencjach Królewskich, a na najmłodsze pociechy będą czekać baśnie i legendy, aby rozpalić ich wyobraźnię lekturą Królewskich bajek. Każdego dnia będą zamieszczane dodatkowe atrakcje, warsztaty i konkursy z nagrodami. Zawsze aktualne informacje online znaleźć będzie można na stronach poszczególnych Rezydencji.
Ferie online nie mają granic – możesz być wszędzie!
Zamek Królewski na Wawelu www.wawel.krakow.pl
Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie Łazienki Królewskie w Warszawie (lazienki-krolewskie.pl)
Muzeum Zamkowe w Malborku Muzeum Zamkowe w Malborku (zamek.malbork.pl)
Muzeum Okręgowe w Zamku Królewskim w Sandomierzu Muzeum Okręgowe w Sandomierzu - Aktualności (zamek-sandomierz.pl)
Zamek Królewski w Lublinie www.mnwl.pl
Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka www.muzeum.wieliczka.pl
Jako nauczyciel historii, zachęcam i polecam do skorzystania z tej bogatej wirtualnej atrakcji. Odwiedzajcie poszczególne rezydencje o godz. 10.00 i 18.00 - Marzena Mościcka.
Pamiętamy o innych
Święta Bożego Narodzenia to czas szczególny. Każdy chciałby, żeby atmosfera świąt była wzbogacona o wartości, które kojarzymy ze świętami, czyli dzielenie się z innymi, obdarowywanie i empatia. Jeżeli nie idzie za tym działanie, to są one puste. Dlatego co roku, przed świętami staramy się angażować nasze dzieci w różne akcje mające na celu pomoc innym.
Realizując działania zawarte w planie wychowawczym, również i w tym roku, w tym trudnym dla wszystkich czasie pandemii, nie zapominamy o bliskich i tych potrzebujących pomocy.
Klasa IV, wraz z wychowawczynią , zaplanowała i wykonała konkretne działania:
- Obdaruję starszych sąsiadów piernikami, które sam wykonałem/ałam.
- Wyślę kartkę świąteczną, którą sam wykonałem/ałam/lub wrzucę do skrzynki .
- Zrobię zakupy osobie potrzebującej.
- Pomogę dziadkom w świątecznych porządkach.
Takie pomysły na przedświąteczną pomoc miała klasa IV. A oto efekty.
Odwrócona lekcja historii
W ramach sprawdzianu, klasa V miała za zadanie przygotować i zaprezentować pracę plastyczno-techniczną na temat: „ Systemy religijne w starożytności”. Każda praca miała opisywać Egipt, Grecję, Rzym i Izrael według określonych wcześniej zasad.
Zostały zaprezentowane bardzo ciekawe opowieści o życiu i przygodach bogów. Szczególnie popularne są te dotyczące greckich bóstw. Byli więc: Zeus- największy z bogów, Atena-bogini piękności, Demeter, Hestia, Hefajstos, Apollo, Hera, Artemida i wielu innych, o których wygłaszali prelekcję i samodzielnie prezentowali na lekcji swoje dzieła. Rezultat był zachwycający, a uczniowie przygotowani rewelacyjnie! Wszyscy przenieśliśmy się do czasów starożytnych i na długo zapamiętamy tę lekcję. Popatrzcie zresztą sami.