Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
s1 s2 s3

I Like

ODWIEDZIŁO NAS:

21023955
Dzisiaj:
14489

Wizyta w Trójmieście i Malborku

W dniach 15 - 18 maja br.  grupa uczniów z kl. V-VI szkoły podstawowej oraz  I- III gimnazjum w Gołąbkach uczestniczyła w czterodniowej wycieczce na Pomorze i Kaszuby.

W podróż wyruszyliśmy wcześnie rano, aby późnym popołudniem przybyć do Gdyni, gdzie zwiedzaliśmy Akwarium Gdyńskie. Zafascynował nas widok ponad 215 gatunków ryb, płazów i gadów oraz roślin tam zgromadzonych. Później podziwialiśmy widok morza i zacumowanych przy nabrzeżu - niszczyciela ORP Błyskawica i  żaglowca  Dar Pomorza. Odbyliśmy krótki spacer po Skwerze Kościuszki i przejechaliśmy do Sopotu.  Naszą uwagę zwrócił piękny gmach Grand Hotelu, Krzywy Dom oraz najdłuższe nad Bałtykiem drewniane molo.

Drugiego dnia wybraliśmy się statkiem pasażerskim Agat na Hel. Po drodze podziwialiśmy widok portu w Gdyni oraz Półwysep Helski. Poznaliśmy historię Helu i jego budowę geologiczną oraz wspólnie z przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Rybołówstwa Morskiego z wieżą widokową. Mieliśmy również okazję uczestniczyć w treningu lekarskim i karmieniu fok w Helskim Fokarium. Wieczorem podziwialiśmy zachód słońca w nadmorskiej miejscowości Jantar, gdzie zatrzymaliśmy się w pensjonacie California.

Kolejny dzień naszej wycieczki był również pełen wrażeń. Przed południem uczestniczyliśmy w koncercie organowym w Katedrze Oliwskiej w Gdańsku. Poznaliśmy bohaterską obronę Polaków na Westerplatte podczas zwiedzania pozostałości po Składnicy Wojskowej, Cmentarza Poległych i Pomnika Obrońców Wybrzeża. Zainteresowały nas dzieje i rola wojskowa Twierdzy Wisłoujście. Odbyliśmy  spacer po Głównym Mieście Gdańska, oglądając najważniejsze zabytki oraz zwiedziliśmy Bazylikę Mariacką. Wieczorem udaliśmy się nad morze i odpoczywaliśmy przy pożegnalnym grillu.

Ostatniego dnia złożyliśmy wizytę w największym na świecie pod względem wielkości Zamku w Malborku. Poznaliśmy historię jego budowy przez Zakon Krzyżacki i funkcjonowania od średniowiecza po współczesność. Następnie udaliśmy się na posiłek w pizzerii i pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły.