Dzień Pozytywnego Myślenia
3 lutego obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Pozytywnego Myślenia.
Celem wydarzenia było uświadomienie uczniom, jaką wielką moc sprawczą mają nasze myśli, a także ukazanie, iż pozytywne myślenie pozwala nam uwierzyć we własne możliwości, osiągać założone cele.
W ramach Dnia Pozytywnego Myślenia w naszej szkole zorganizowano następujące działania:
- Przygotowano gazetkę informacyjną z myślą o przekazaniu istotnych i wartościowych informacji na temat znaczenia pozytywnego myślenia w codziennym życiu;
- W klasach IV-VIII przeprowadzone zostały lekcje wychowawcze o tym, jak możemy wzmacniać pozytywne postrzeganie otaczającego nas świata oraz wzmacniać swoje samopoczucie;
- Na drzwiach klasopracowni zawieszone zostały kartki, każdy uczeń mógł wziąć sobie karteczkę i przekazać innemu uczniowi obdarowując go pozytywnym wzmocnieniem;
- Przeprowadzono akcję „Pudełko Pozytywnych Myśli ”- wszyscy uczniowie mieli okazję wylosować pozytywną afirmację pt. „ Jestem najlepszą wersją samego siebie”.
- Młodsze dzieci natomiast malowały plakaty „Dzień Pozytywnego Myślenia” i piękne kolorowanki: „ Dasz radę”, „ Myśl pozytywnie”, „ Jest dobrze”, „ Ciesz się nawet z małych rzeczy”;
- W klasach IV-V dostępne były karty pracy „ Pozytywne myśli o sobie” a w klasach VI-VIII karty pracy „ Doceń siebie”;
- Uczniowie mieli okazję założyć zabawne, duże, różowe okulary z przesłaniem: „ Myślę pozytywnie”, bo przecież świat przez różowe okulary wygląda dużo lepiej.
Pozytywne myślenie to nie tylko puste słowa i życzenia, ale wartościowe narzędzie, które pomaga nam radzić sobie z trudnościami, zwiększa naszą odporność psychiczną i pozwala dostrzegać piękno w najmniejszych rzeczach. Pozytywne nastawienie wpływa bardzo dobrze na stan psychiczny, zdrowie i samopoczucie.
Wszystkim Naszym Uczniom, Nauczycielom i Pracownikom Szkoły życzymy, aby pozytywne myślenie nie opuszczało ich przez cały czas.
Szkolny Dzień Pozytywnego Myślenia przygotowały panie: Edyta Łukasik – psycholog szkolny oraz Aneta Goławska – nauczyciel matematyki i informatyki.