Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
s1 s2 s3

I Like

Artykuły

Wycieczka na Roztocze 05-07 czerwca 2024

Malownicze Roztocze oferuje wiele atrakcji pozwalających spędzić czas aktywnie w kontakcie z naturą. Tu organizowane są spływy kajakowe, gry terenowe, piesze wędrówki z atrakcyjnymi ścieżkami przyrodniczo - dydaktycznymi.
Taką możliwość mieli uczniowie z naszej szkoły, którzy uczestniczyli w wycieczce szkolnej w dniach 05-07 czerwca 2024.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Zamość, a tam Muzeum fortyfikacji i broni, prochownię, Arsenał, Kurtynę, wystawę strojów historycznych i kojec oraz Akademię Zamoyską. Największa atrakcją był wystrzał z armaty, który przygotowali chętni uczniowie z panią Dorotką pod czujnym okiem pana przewodnika. Nie zabrakło również dobrej zabawy. Po obiedzie na polu paintbolowym radości i rywalizacji nie było końca.

Drugi dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Zwierzyńca. W towarzystwie pana przewodnika posłuchaliśmy historii kościółka na wodzie, zabudowy ordynacji Zamoyskich i pomnika szarańczy. Następnie przemierzyliśmy szlak Roztoczańskiego Parku Narodowego zdobywając Bukową Górę. Stąd autokarem przejechaliśmy do Zagrody Guciów, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach pieczenia podpłomyków, które potem skosztowaliśmy. Nie ominęliśmy również Górecka Kościelnego i drewnianej kapliczki na wodzie. Po obiedzie, kiedy zregenerowaliśmy siły, udaliśmy się na spływ kajakowy rzeką Wieprz. To była przygoda. Dzień zakończyliśmy ogniskiem i pieczeniem kiełbasek.

Trzeci dzień zaplanowany został na zwiedzanie z przewodnikiem Majdanka, a klasy IV-VI odwiedziły Muzeum Wsi Lubelskiej. Po długim spacerze zjedliśmy obiad w restauracji i zmęczeni, lecz szczęśliwi bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów.